Nieuws


Resultaten 1-6 van 140

13 apr
Brugklassers Amadeus Lyceum maken versierde paastakken voor bewoners Zorgcentrum Parkhof

Zoals elk jaar deden de leerlingen van het Amadeus Lyceum ook dit jaar weer mee aan verschillende activiteiten in het kader van Pasen. Leerlingen uit de brugklas versierden veertig bosjes paastakken met zelf gemaakte versiering, een persoonlijke boodschap en een foto van het betreffende groepje. De paastakken werden door enkele docenten en leerlingen persoonlijk bij de bewoners van het zorgcentrum Parkhof overhandigd.

7 apr
Magda Verkleij (v6) naar eerste editie toptalentengala Nederland

Magda Verkleij uit Harmelen, leerling uit zes gymnasium, behoort zaterdag 8 april tot de kleine selectie jonge toptalenten die aanwezig is op het evenement dat wordt georganiseerd door staatssecretaris Sander Dekker van Onderwijs. Scholieren uit de bovenbouw van het vmbo, havo en vwo konden zich aanmelden voor het evenement. De selectiecommissie beoordeelde de inschrijvingen op basis van motivatie, originaliteit en creativiteit.

21 apr
U-talent leerlingen winnen derde prijs op U-Talentconferentie

Tijdens de jaarlijkse U-Talentconferentie wonnen onze leerlingen de derde prijs met hun projecten. Het evenement trekt bezoekers van 30 scholen uit de regio en geïnteresseerden van de van de Universiteit en Hogeschool.  De projecten werden gekozen uit de modules die binnen het Amadeus U-talent programma worden aangeboden.

7 apr
Eerste jeugd Science Festival in Leidsche Rijn

Op 19 april wordt in het Castellum Hoge Woerd het eerste jeugd Science Festival “Bètamarkt” georganiseerd. Presentator, acteur en uitvinder Joris Putman, onder andere bekend van GreenTech en GTST, opent deze bijzondere Bètamarkt. Tijdens deze markt tonen middelbare scholieren uit het hele land hun mooiste Science- en techniekprojecten. Toegang is gratis en open voor iedereen.

23 mrt
Protest presentaties HV3

Op 23 maart vonden de ‘Protestpresentaties’ plaats in de theaterzaal door heel HV3. De klassen hebben allemaal een tekst of liedje geschreven in het Spaans of Frans waarin zij een probleem beschrijven. De beste groepjes hebben dit gepresenteerd voor de andere klassen.